هشتگ های محبوب :
آموزش بازی بازی کودکانه

بهترین و جدیدترین روش یادگیری کودکان پیش دبستانی در خانه

calendar ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
time زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
بهترین و جدیدترین روش یادگیری کودکان پیش دبستانی در خانه

یادگیری صحیح کودکان زیر 7 سال همیشه از دغدغه های پدر مادر هاست. به دلیل حساسیت بالای این سنین در شکل گیری شخصیت کودک و همچنین رفتار فرد در بزرگسالی، والدین در تلاشند تا بهترین شرایط را برای کودک خود فراهم کنند. یکی ازتوانایی های اصلی که کودک باید در این سنین کسب کنه، توانایی حل مشکل و فعال کردن مغز هست. به همین دلیل باید آموزش هایی به کودک داده بشه. اما چون زمانی که کودک میتونه روی موضوعی خاص تمرکز کنه خیلی کمه، اکثر کارشناسان توصیه می کنن که این آموزش از طریق بازی به کودک انجام بشه تا کودک مدت زمان بیشتری بتونه روی موضوعی خاص متمرکز باشه. به همین جهت امروز یک بازی آموزشی کودکان زیر 7 سال رو بهتون معرفی می کنیم تا بتونید با استفاده از اون آموزش های پیش دبستانی با موبایل رو به کودکتون براحتی انجام بدید.


 بازی دانا، از الف تا یای کودکی

بازی دانا، بازی آموزشی و سرگرمی کودکان زیر 7 سال است که در موبایل های اندروید و آیفون قابل دانلوده. همونطور که از اسم بازی دانا معلومه تلفیق بازی و دانایی هست. کودک با انجام بازی های مختلف مفاهیم مختلف رو یاد می گیره و ساعت ها سرگرم میشه. بازی دانا، مجموعه ای از بازی آموزشی و سرگرمی کودکان است. این بازی ها توسط کارشناسان تربیتی کودک طراحی شده و توسط بهترین برنامه نویسان کشور اجرا شده و نتیجه آن  ساعت ها آموزش و سرگرمی برای کودک دلبند شما است.

اپلیکیشن آموزشی کودک

آموزش های مقدماتی تا پیشرفته

در دنیای بازی دانا، جزیره های مختلفی وجود داره که هر جزیره متشکل از چندین بازی آموزشی کودکان هست. جزیره ها شامل جزیره رنگ ها، جزیره اشکال، جزیره مفاهیم، جزیره اعداد و ... هستن. وارد هر جزیره که میشین، چندین بازی آموزشی کودکان در مسیر خاصی برای کودک بصورت هدفمند قرار گرفته. هر کدوم از این بازی آموزشی کودکان، شامل چند مرحله میشه که این مراحل به دنبال هم هدف خاصی رو دنبال می کنن. در انتهای هر جزیره کودک شما با مفهوم مورد نظر آشنا شده و با انجام بازی ها آموزش مفاهیم برای کودک تثبیت میشه.

آموزش رنگ ها به کودک

جزیره رنگ ها

آموزش رنگ ها به کودک در این جزیره انجام میشه. در بازی اول آشنایی کودک با رنگ های پایه انجام میشه، رنگ هایی مثل آبی، قرمز، زرد و سبز. کودک با اشیای رنگی مختلفی مواجه میشه و رنگ ها رو به تفکیک می بینه. در بازی دوم آشنایی کودک با رنگ ها، نوبت به رنگ های ترکیبی میرسه. با انجام این بازی ها، آشنایی کودک با رنگهایی مثل صورتی، قهوه ای، نارنجی و بنفش و ... صورت می گیره.

اگر به آموزش رنگ ها به کودکتون علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله چند روش آسان و موثر در آموزش رنگ ها به کودکان را بخونید. 

 

بازی رنگ آمیزی کودکانه

رنگ آمیزی برای کودکان همیشه جزو لذت بخش ترین کارهاییه که در سنین پایین انجام میدن. برای همین در جزیره رنگ ها بازی رنگ آمیزی مناسب کودکان قرار گرفته تا لذت آموزش رنگ ها به بچه ها رو چند برابر بکنه. این رنگ آمیزی با استفاده از رنگهایی انجام میشه که در بازی های قبل کودک با اونها آشنا شده. با انتخاب هر رنگ، نام اون رنگ گفته میشه و این به یادگیری بیشتر رنگ ها به کودک کمک می کنه.

 

آموزش شکل ها به کودکان در جزیره اشکال

آموزش شکل ها به کودک در جزیره اشکال صورت می گیره. در بازی اول آموزش شکل ها به کودک در چند مرحله انجام میشه. اول آموزش شکل های پایه به کودک شامل مربع، مستطیل، مثلث و دایره انجام میشه. کودک با این اشکال آشنا شده و شکل ها را میشناسه و از هم تشخیص میده.

در مرحله دوم آموزش شکل ها به کودک سراغ اشکال پیچیده تر مثل لوزی، پنج ضلعی، بیضی و ... میریم.

اگر در مورد آموزش اشکال به کودکان کنجکاو هستید، پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش اشکال هندسی به کودکان با چند روش ساده رو بخونید. 

آموزش مفاهیم به کودک

آموزش مفاهیم از پایه به کودکان در جزیره مفاهیم

در جزیره مفاهیم آموزش مفاهیم پایه به کودک انجام میشه. مفاهیمی همچون آموزش اندازه ها، آموزش عرض ها، آموزش ارتفاع ها، آموزش فاصله ها و ... . در این بازی ها کودک با مفاهیم ابتدایی آشنا شده و با انجام بازی های تکمیلی آموزش مفاهیم پایه به کودک ثبات بهتری در ذهن کودک پیدا می کنه.

 

آموزش اعداد به کودکان در جزیره اعداد

آموزش اعداد به کودک  داخل جزیره اعداد انجام میشه. در ابتدا کودک با مفهموم کمیت ها آشنا میشه. این آشنایی کودک با اعداد از 3 عدد اول شروع میشه. هدف از این بازیها اینه که کودک مفهوم اختلاف تعداد رو متوجه بشه. اینکه مثلا 2 عدد تخم مرغ بیشتر از 1 عدد تخم مرغه. در بازی های بعدی آموزش اعداد به کودک سراغ شمارش میریم. اینکه کودک بتونه تعداد مختلف از آیتم ها رو بشماره مهمه. برای همین از آموزش اعداد 1 تا 10 به کودک شروع میشه. در ادامه بازی های این جزیره آموزش نوشتن اعداد به کودک انجام میشه. اینکه کودک با نحوه درست نوشتن اعداد آشنا بشه. بعد از آشنایی کودک با اعداد و شکل اونها به سراغ ترتیب اعداد میریم. اینکه کودک بتونه اعداد رو به ترتیب پشت سر هم قرار بده.

بازی کودکانه

جزیره سرگرمی

بازی دانا علاوه بر جنبه آموزشی، بازی سرگرمی کودکان هم هست. جزیره سرگرمی پر از بازی کودکانه است که باعث سرگرمی کودک شما میشه. بازی های این جزیره بعد آموزشی کمتری دارن. این بازی ها باعث تقویت هماهنگی بین مغز، چشم و انگشتان کودک میشه. به عنوان مثال بازی نصف کردن میوه ها و ماهیگیری در تقویت سرعت عکس العمل مغز تاثیر به سزایی دارن و همینطور بازی جورچین که در تطبیق اشکال به کودک کمک می کنه. در جزیره سرگرمی بخشی با عنوان اتاق موزیک هم هست که در آموزش موسیقی به کودکان کمک می کنه. سازهایی مثل پیانو و بلز با نتهای واقعی قرار دارن و با انجام اونها آشنایی کودک با نت های موسیقی صورت می گیره.

 

نظارت والدین بر عملکرد کودک

در ادامه معرفی بازی آموزشی و سرگرمی بازی دانا، یکی از منحصر به فرد ترین قابلیت های بازی دانا رو بهتون معرفی می کنیم. پنل والدین. پدر مادر های عزیز در پنل والدین امکانات مختلفی دارند که میتونن از اونها استفاده کنن. امکاناتی مثل آنالیز مهارتی کودک که گزارشی از عملکرد کودک رو ارائه می کنه. همینطور در چت روم مخصوص والدین، پدر مادر های عزیز میتونن با هم در ارتباط باشن و مشاوره، پیشنهاد به هم بدن و با هم در مورد دغدغه های مشترکشون گپ بزنن و از تجربیاتشون بگن.

 

پشتیبانی در خدمت شماست

تنها بازی کودکانه ای که میتونین با پشتیبانی اون در تماس باشید بازی دانا است. اگه سوال، پیشنهاد و یا هر موردی داشتین با پشتیبانی در پنل والدین مطرح کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ خودتون رو بگیرید.

 

محیط شاد و گرافیک جذاب

در طراحی بازی دانا، بهترین طراحان گرافیکی کشور تلاش کردن تا محیطی جذاب با رنگ های شاد و کودک پسند خلق کنند تا لذت آموزش و سرگرمی کودک چند برابر بشه.

 

صدا گذاری حرفه ای و کاملا فارسی

بازی دانا، بازی آموزشی و سرگرمی برای همه فارسی زبانان است. در گفتار بازی دانا با بهترین گویندگان کشور همکاری شده تا بازی ها جذابیت بیشتری داشته باشند. در ابتدای هر مرحله توضیح کامل اون مرحله به زبان فارسی انجام میشه و در طول بازی ها افکت های صوتی منحصر بفردی شنیده میشه. صداگذاری بسیار کامل یکی از عوامل جذابیت این بازی است.

 

بازی های جدید در راهند

کدوم بازی آموزشی کودکانه ای رو دیدین که خودش خودش رو بروز کنه و بازی های جدید برای بچه ها اضافه بشه توش؟ بازی دانا اینجوریاس... هر موقع بازی جدیدی اضافه بشه، خوده بازی دانا بازی رو به جزیره های شما اضافه می کنه و کودک شما میتونه اون بازی رو انجام بده. در واقع شما نیاز به هیچ کاری ندارین و همینکه اپلیکیشن بازی دانا رو نصب داشته باشید بقیه کارها خودکار انجام میشه. نگران ظرفیت گوشیتون هم نباشید چون فضای خیلی خیلی کمی رو اشغال می کنه.

 

کلام آخر

در پایان مقاله آموزش کودکان پیش دبستانی در خانه با موبایل اندروید و آیفون  همونطور که گفتیم با دانلود اپلیکیشن بازی دانا شما به مجموعه ای از بازی های آموزشی و سرگرمی برای کودکان دسترسی پیدا می کنید. این بازی ها بصورت خودکار بروز رسانی میشن و بازی های جدید اضافه میشه. پشتیبانی پاسخ مشکلات و سوالات شما رو در کمترین زمان ممکن میده و همینطور میتونین با بقیه والدین صحبت کنید. پس اگر به آموزش هدفمند و اصولی کودکتون اهمیت میدین پیشنهاد می کنیم بازی دانا رو از دست ندین. 

برای دانلود بازی دانا کلیک کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با بازی دانا  مقاله بهترین برنامه موبایل برای کودکان زیر 7 سال اندروید رو مطالعه کنید. 

نظرات و دیدگاه‌ها
footer

بازی‌دانا

بازی آموزشی و سرگرمی کودکان زیر 7 سال برای اندروید و آیفون

بیشتر بدانید
کلیه حقوق متعلق به شرکت ایده پردازان ارتباط راد می باشد. 1399